Google+ Followers

piątek, 3 lipca 2015

W upalne dni........

Zgaduję co teraz pomyśleliście....znowu kulinarny wpis ;-).  Koralikowania w żadnym wypadku nie rzucam, ale nie mogłam się nie podzielić z Wami tym dziwnie, ba......wręcz podejrzanie wyglądającym koktajlem owocowym lub jak kto woli smoothie ;-).
Banalnie prosty skład (jak przystało na takie koktajle :-): banan, truskawki, kiwi, spirulina i w moim przypadku woda bez lodu. Koktajl został potraktowany chłodziarką i jego temperatura była w sam raz :-)
Spirulina, która jest ciemno-zielona spowodowała, że koktajl, kolorem przypominał błoto z jezior ;-), ale mogę śmiało napisać, że pyszne to "błotko" wyszło, o tak :-).
Dla tych, którzy jeszcze nie spróbowali tych zdrowych glonów z rodziny sinic, umieszczam krótki opis:

Spirulina - alga niezwykle bogata w białko (ok. 65%). To trzykrotnie więcej niż w rybie czy wołowinie. Białko to zawiera aż 18 rodzajów aminokwasów, dlatego jest bardzo dobrze przyswajalne. Jest pomocne w utrzymaniu masy mięśniowej i zdrowych kości.
Oprócz tego spirulina zawiera duże ilości mikro- i makroelementów, witamin i kwasów nukleinowych. 1 g Spiruliny ma tyle wartości odżywczych, co 1 kg warzyw i do tego bardzo dobrze się wchłania. Spirulina stanowi doskonałe źródło wielu substancji odżywczych, niezbędnych do wzrostu i odnowy komórek.
Spirulina to źródło nie tylko białka ale też łatwo przyswajalnych pierwiastków śladowych jak żelaza, selenu, magnezu, potasu i wielu innych. To również źródło naturalnego jodu, witamin, a szczególnie z grupy B (B1, B2, B3, B6, B12), nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Witamina B6 pomaga w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego oraz prawidłowej produkcji czerwonych krwinek. Przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia, znużenia, a także regulacji gospodarki hormonalnej. Pomocna jest również w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych.

Witamina B12 wspomaga funkcjonowanie układów odpornościowego i nerwowego. Przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.

Jod przyczynia się do prawidłowej produkcji hormonów tarczycy i prawidłowego jej funkcjonowania. Pomaga również w prawidłowym działaniu układu nerwowego, a także zachować zdrową skórę.

Selen pomaga zachować zdrowe włosy i paznokcie. Pomaga również w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, tarczycy oraz w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym.

Żelazo odgrywa ważną rolę w procesie podziału komórek, pomaga w prawidłowym transporcie tlenu przez krew w organizmie, jak również w produkcji hemoglobiny i czerwonych krwinek.

Dzięki zawartości chlorofilu ma bardzo korzystny wpływ na procesy krwiotwórcze, jak również florę przewodu pokarmowego. Inny barwnik, który zawiera to fitocyjanina. Wpływa on pobudzająco na szpik kostny, co jest istotne przy procesach odnowy krwi. Trzeci, bardzo ważny barwnik, znajdujący się w spirulinie to beta-karoten (jest go aż 10 razy wiecej niż w marchwi).
źródło: spirulina.pl

A po tym linkiem znajdziecie przepis na odżywczą maseczkę od Kalisty

Koktajl, który nazwałam "Błotniak"


i do tego pyszne, słodkie czereśnie :-)


Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga i za komentarze.

5 komentarzy:

  1. Przyznaje kolor dość dziwny, ale mimo wszystko brzmi zachęcająco:PP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiemu winne czerwone truskawki :-)

      Usuń
  2. Uwielbiam wszelkie smoothie i koktajle, więc czuję się zachęcona :) Pierwsze słyszę o czymś takim jak spirulina, ale opis jest szalenie ciekawy. Dzięki za link, już buszuję po stronce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa stronka. Przyjemności podczas czytania :-)

      Usuń
  3. Czereśnie to bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń